گروه پژوهشگران: شیرین قربان‌نژاد

مساله‌ی اساسی انسان به عنوان امر متناهی رابطه‌ی او با امر نامتناهی‌ است. (شیرین قربان‌نژاد)

اخذ دیپلم علوم انسانی در سال ۱۳۹۱
اتمام دوره‌ی پیش دانشگاهی در سال۱۳۹۲
ورود به دوره‌ی کارشناسی فلسفه، دانشگاه تبریز، سال۱۳۹۲
ورود به دوره‌ی کارشناسی ارشد فلسفه، دانشگاه تبریز، سال۱۳۹۷ ؛ عنوان پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد : آگاهی به مثابه‌ی اراده در فلسفه‌ی هگل  به استاد راهنمایی دکتر محمود صوفیانی و مشاوره دکتر حسن فتحی
ورود به دکتری تخصصی فلسفه‌ی معاصر، دانشگاه تبریز، سال ۱۴۰۰ ؛ عنوان رساله : اراده و ساختارمندی در ایده‌آلیسم آلمانی به استاد راهنمایی دکتر محمود صوفیانی و مشاوره دکتر حسن فتحی
دوره‌های برگزارشده بصورت تخصصی:
۱.  اصطلاح شناسی فلسفی
۲.  فلسفه‌ی پیشاسقراطیان با رویکرد ریاضیاتی
۳.  فلسفه برای نوآموزان
۴.  اشنایی با فلسفه‌ی نیچه
۵.  خوانش تخصصی پدیدارشناسی روح (که هنوز تمام نشده)
۶.  تولد اگزیستانسیالیسم در نقد هگل
۷.  خوانش شوپنهاور بر طبق دو اثر مهم
ایمیل:
 info.shirin.ghorbannezhad@gmail.com
کانال تلگرام:
اینستاگرام:

یک دیدگاه برای “گروه پژوهشگران: شیرین قربان‌نژاد ”

  1. طرح درس دوره‌ی جدید افلاطون
    برنامۀ درسی به تفکیک جلسات: جلسه‌ی اول: معرفی آثار افلاطون و ویژگی‌ها‌ی آثار و دوره‌بندی‌های مربوطه و توضیح دیالکتیک افلاطونی به عنوان روش فلسفه‌ورزی و اشاره‌ی کوتاه به سیر دیالکتیکی چند اثر
    جلسه‌ی دوم: ورود به محاوره‌ی هیپیاس بزرگ و صحبت در این مورد که چه ارتباطی بین شروع از هیپیاس بزرگ و دیالکتیک افلاطون وجود دارد؟ + ورود به محاوره‌ی اتوفرون و طرح پاردگما+ اشاره به نقش لاخس در پیشبرد روش دیالکتیکی
    جلسه‌ی سوم: ورود به محاوره‌ی لوسیس: تفاوت اروس با فیلوس چیست؟ منظور افلاطون کدام است؟ دغدغه‌ی افلاطون در حوزه‌ی اخلاق است یا مهارت؟ + ورود به محاوره‌ی خارمیدس : سوفروسونه به چه معناست؟ و در فلسفه‌ی افلاطون چه جایگاهی دارد؟
    جلسه‌ی چهارم : ورود به محاوره‌ی جمهوری؛ جهموری بیان یک نظریه‌ی سیاسی است یا یک نظریه‌ی اخلاقی؟ دیکایون به چه معناست؟ + طرح تمثیل‌های مختلف موجود در جمهور: تمثیل خط، تمثیل غار و…
    جلسه‌ی پنجم: ورود به رساله‌ی گرگیاس؛ محاوره‌ی گرگیاس به مثابه‌ی شروع نظریه‌ای در باب نفس. تفاوت نوموس با فوسیس چیست؟ آیا مفاهیم اخلاقی، مربوط به طبقه‌ی خاصی از جامعه است؟
    جلسه‌ی ششم: ورود به محاوره‌ی منون؛ طرح نظریه‌ی یادآوری در ارتباط با هستندگی مثل + سیر دیالکتیکی شناخت و شهود مثل
    جلسه‌ی هفتم: ورود به محاوره‌ی فایدروس
    جلسه‌ی هشتم: ورود به محاورات پارمنیدس و تئتتوس در نسبت با پیشاسقراطیان؛ طرح انتقادات به نظریه‌ی مثل از رویکرد ریاضیات متصل + شناخت چه چیزی نیست؟
    جلسه‌ی نهم: ورود به محاوره‌ی سوفسطایی؛ حلاجی مساله‌ی حرکت و ثبات
    جلسه‌ی دهم: ورود به محاوره‌ی فایدون؛ نفس چیست؟ چه الزامی برای قائلیت به نفس وجود داشت؟
    جلسه‌ی یازدهم: ورود به محاورات سیاستمدار و قوانین؛ ماهیت دولتمرد چیست؟ کشورداری چگونه امری است؟
    جلسه‌ی دوازدهم: ورود به تیمائوس؛ نقش اساطیر در کیهان‌شناسی افلاطون چیست؟ دمیورژ و ارتباطش با خدای ادیان ابراهیمی
    و سوال نهایی آیا روش دیالکتیکی در تمام آثار به یک شکل به کارگرفته می‌شود؟

    منابع درسی: مجموعه آثار افلاطون ترجمه‌ی آقای لطفی، تاریخ فلسفه‌ی گاتری ترجمه‌ی دکتر قوام صفری و دکتر فتحی، متفکران یونانی نوشته‌ی گمپرتس ترجمه‌ی آقای لطفی، نظریه‌ی مثل افلاطون نوشته‌ی دیوید راس و ترجمه‌ی دکتر فتحی، جلد یک تاریخ فلسفه‌ی کاپلستون
    برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر مراجعه کنید:
    @shirin_khatoon_ghorbannezhad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *